Arrotxapea auzoko testuingurua hobeto ezagutzeko eta bertan gauzatzen ari dena herritarrekin eta tokiko eragileekin partekatu ahal izateko, honako tresna hauek jarri dira herritarren eta tokiko eragileen eskura:

1. 3D BISOREA [LINK – https://rochapealivinglab.com/viewer/], auzo autosufiziente eta jasangarrietarako trantsizio energetikoaren arloan abian dauden edo aurreikusita dauden proiektuei buruzko informazioa biltzen duena. Hemen honako hauei buruzko informazioa aurki daiteke:

  1. Auzoan aurreikusitako birgaitze energetikoko esku-hartzeak.
  2. Eraikinen batean/batzuetan ezartzeko erabilitako eta/edo aztertutako teknika berritzaileak.
  3. Aurreikusitako instalazio fotovoltaikoak, energia sortzeko duten gaitasuna eta funtzionamendua ezagututa.
  4. Auzoan garatzen diren ingurumen-jarduerak edo -proiektuak.

Nabarmendu behar da tresna irekia dela, eta, abian den informazioa trukatzeko prozesuaren bidez, dauden edo aurreikusitako ekimen guztiak gehitu nahi ditu, eragile desberdinek garatzen ari direnak edo bultzatu nahi dituztenak. Beraz, proiekturen bat martxan baduzue edo gaiarekin lotutako jardueraren bat egin baduzue, ez izan zalantzarik gurekin partekatzeko eta bisorean gehituko dugu. Bidal iezaguzu mezu elektroniko bat helbide honetara: info@rochapealivinglab.com 

2.  MAPA INTERAKTIBOAK [https://rochapealivinglab.com/login], honako hauei buruzko informazioa biltzeko eta trukatzeko:

  1. Auzoko etxebizitzen eta lantokien energia-gastua eta erosotasun-maila.
  2. Arrotxapean bizi diren herritarren edo auzoko erabiltzaileen ohiturak (eguneroko ibilbideak) eta mugikortasun-beharrak (autobus-geltokiak eta kotxe elektrikoetarako, bizikletetarako, motorretarako eta abarretarako aparkaleku-mota desberdinak).
  3. Denbora errealeko gorabeherak (errepideak moztea, ura moztea, etab.) auzoko eraikinak birgaitzeko lanen garapenean, eta gorabehera horiek bizilagunei eragiten dieten desatsegina (eragozpen-maila baloratu eta intzidentzia aipatu daiteke, inpaktua murriztu eta mugatu ahal izateko).

Tresna honek auzoko argazki kolektibo bat eraikitzea ahalbidetzen du, bertan bizi diren pertsonen bizipenak eta pertzepzioak bilduko dituena. Pertsona bakoitzak, aplikazioarekin (mugikorrarekin, ordenagailuarekin edo tabletarekin) pertsonalki eragiteaz gain, besteen ekarpenak ikus ditzake eta, une oro, dauden problematikak edo eskaerak ikus ditzake. Horrela, auzoaren egoeraz jabetu ahal izango gara. Aplikazioa erabat anonimoa da eta datu pertsonalik ez da partekatzen.

Lortutako emaitzek auzoan esku hartzeko aukera berriak identifikatzeko balioko dute. Horregatik, erabilera-aldi baten ondoren, lortutako emaitzak aztertuko dira, eta proposamen berriak sortzeko prozesu kolektibo bat abiaraziko da, antzemandako galderei hurbiltasunetik erantzun ahal izateko. Irtenbide horiek auzoan bertan inplementatu eta esperimentatuko dira, eragile guztien artean haien eraginkortasuna baloratzeko eta inplementatzeko.

Tresna hauek auzoko benetako testuingurua ezagutzeko eta horren berri emateko hasierako urrats gisa balio dute. Arrotxapea modu kolektiboan eraldatzeko auzoan inplementazio proiektu berriak elkarrekin proposatu ahal izateko, indar guztiak helburu komunak lortzera bideratuta egotea ahalbidetuz. Horregatik, ERRONKAREKIN BAT EGITERA ETA TRESNAK AHALIK eta GEHIEN ERABILTZERA gonbidatzen zaituztegu. Horrela, elkarrekin aurrera egin ahal izango dugu, eta auzoari mesede egingo dioten prozesuak eta proiektuak planteatu.

Tresnetan partaidetza zabaltzeko eta aktibatzeko prozesua, emaitzen ustiapena eta auzoan proiektu potentzialak diseinatzeko ondorengo baterako sorkuntza-tailerrak abian jartzeko, La Compasión Escolapios ikastetxearen laguntza dugu.

Eskolatik, jarduera hau Fisika, Kimika eta Zientziako irakasleen hiru ordezkarik gidatu eta koordinatuko dute. Horiek DBHko 2. mailako ikasleak prestatu dituzte, ikertzaile-lana egin dezaten eta ikasle gazteagoak inplikatu eta azaldu ditzaten. Ikasle horiek erabiltzaile papera hartzen dute. Ikertzaileek tresna ahalduntzen dute eta ezagutza hori erabiltzaileei transmititzen diete. Biek tresna hori senideen artean zabaltzeaz arduratzen dira. Horrekin, datuak bildu nahi dira, ustiapenari, ebaluazioari eta hedapenari begira. Epe luzean, emaitza horiek erabilgarritzat jotzen dira etorkizuneko proiektu posibleak definitzeko eta horiek diseinatzeko eta, ahal bada, gauzatzeko kosorkuntza-guneak irekitzeko. Proiektua, helburuak, tresna eta nola erabili azaltzeko lehen prestakuntza-saioa irailaren 11n izan zen. Saioan zehar, aplikazioa telefonoekin esperimentatu zen. Ulermena azkarra izan zen, eta adostu zen ikastetxeko prozesuaren buru diren pertsonek ikasgelan esperimentatzen jarraituko zutela ikasleekin tresna prestatzeko. Ondoren, kaleko 4 dibulgazio-ekitaldi egin dira, tresna herritarrei ezagutarazteko.

Utzi erantzuna